Aquest 22 de febrer s’ha celebrat la Trobada de Punts de voluntariat de Catalunya a Lleida. Aquesta 18a edició ha comptat amb una participació de 35 de persones representants de 22 punts de voluntariat d’arreu de Catalunya. La Sra. Marta Gispert Rocasalbas, regidora de Consum Comerç Mercats i Participació ha donat la benvinguda a tots els participants juntament amb el subdirector general de Cooperació Social i Voluntariat, Marc Viñas que ha remarcat el valor d’aquestes trobades semestrals per continuar teixint xarxa i compartir experiències i iniciatives.
En aquesta Trobada el Punt de Voluntariat de Lleida, com amfitrió, ha fet una exposició de la feina que porten a terme. Un equip bastant nou i dinàmic que treballa amb una mirada molt comunitària, apostant per oferir a la ciutadania un servei de qualitat, donar el màxim suport a les entitats, e impulsar la incorporació de les entitats de voluntariat del territori als projectes de dinamització comunitària mitjançant el foment del treball en xarxa i la participació.
En la Trobada s’ha destacat la importància de treballar per la visualització de la feina que es fa des del voluntariat i les entitats, de fomentar les campanyes de sensibilització i de foment del voluntariat, igual que poder detectar necessitats formatives fent escolta activa de les entitats i treballar per la seva digitalització i per minimitzar la bretxa digital que encara sobrecarrega a punts de voluntariat i entitats.
Aquestes trobades tenen la finalitat de compartir projectes i experiències, aquest Any el Punt de Voluntariat de PV Cervera/Segarra, de mà de Il·lm. Sr. Joan Santacana i Vélez, paer en cap i regidor de Governació; Ciutadania, Acció Social i Salut de la Paeria de Cervera i Arseni López, han presentat la seva Web i han anunciat que pròximament posaran en marxa una APP per gestionar l’oferta i demanda del seu Punt i així donar una eina de gestió digital, àgil i viva per al voluntariat.
Un tema també cabdal ha estat com encarar les demandes de les empreses de cobrir la responsabilitat social corporativa (RSC) i si s’ha de considerar o no voluntariat, ja que no queda recollida a la Llei com a tal, quina estratègia conjunta s’ha de traçar davant aquesta nova demanda, com defensar a les entitats i lluitar perquè aquestes accions veritablement reverteixin favorablement en les entitats i les persones, no només en una estratègia de màrqueting empresarial. El Punt de Voluntariat de Terrassa ha treballat una dinàmica de grup per poder recollir possibles actuacions i estratègies a futur.